Článek se zabývá přičítání bonusů za power-up skillů. Já a kamarád (guild-mate) Hodzo jsme udělali společný test.
Začlo to klasicky, otázky na společném guildovních chatu, jak se připočítává harmful effect rate % při power-up skillu. Tenkrát jsme to asi nevěděli na jisto. Je to stejně jako recovery, tedy ze základu nebo se ta šance proste jen sečte? Já jsem vyzvala Hodza, že prostě uděláme 400 pokusů. Hodzo výzvu přijal. K jakému jsme došli závěru?
Průběh testu:
Nejprve jsme museli vybrat, koho budem testovat. Nějaký vhodný adept, kterýmu se lehce power-upne skill, který by prošel nějakým scenarkem, 400x si prásknul skill a kolikrát se mu podaří procpat harmful effect… Nakonec jsme vybrali Konamyiu. Prvním skillem může procpat stun. Hodzo měl Konamyiu na 35 lvl a skill měl na maxu (9/9). Já jsem Konamyiu vždy ,,rozjela“ pak sežrala, a tak dokola (nikdy jsem jí moc nevyužila, ale co kdyby…), takže jsem teď byla ve stadiu, kdy moje Konamyia měla 30 lvl a skill-up prvního skillu naštěstí jen 3/9. Testovací monstrum vybráno a mohlo se jít na velký test. Vybrali jsme Hydeni way 5, jsou tam jen vodní elementy, takže neutrál ke Konamyie, k ní jsme si každej vybrali ohnivé mobky a šlo se (aby enemy neutočili do Konamiy).


Hodzo vyrobil excelovou tabulku pro zápis. Započítali jsme každý pokus, který Konamyia dostal. Rozdělili jsme pokusy na 3 druhy: Neproclo, proclo a stun resistnut. Musíme si uvědomit, že při harmful effectu nejprve počítáme jakou má šanci, že ho dá (procne), teprve potom hraje roli accuracy dané mobky (zde Kony), jestli se jí podaří harmful effect přenést přes nepřítelův celkový resistance (o tom bude další článek).

Hodzova Konamyia má tyto 2 varianty:
Buď se šance sčítá, tedy může mít na maxu šanci 64% na stun nebo se propočítává jako recovery, tedy ze základu. To by pak měla šanci jen 34,93%.
Moje Konamyia má tyto 2 varianty:
Pokud se šance sčítá, tedy může mít na 3. lvlu skillu šanci 29% na stun nebo pokud se propočítává jako recovery, tedy ze základu, pak by měla šanci jen 25,20%.
pozn: Chtěli jsme jednu Konamyiu na maxu a jednu bez skillu-upu úplně, ale bohužel už jsem tam měla ty power-upy, tak jí to přidalo 1 lvl na harmful effect rate. Ale pro test jsme to tak nechali a počítali s tím.
Výsledek testu:
Tady je výsledná tabulka, kterou jsme si pro to připravili:

Všechno je počítáno přes excelové vzorce (děkuji Hodzovi za super zpracování). Výsledek v pastelové zelené udává PŘESNOU ŠANCI podle vzorců na proc stunu při 400 pokusech. Výsledky se shodují s prvním verdiktem. Tedy:
HARMFUL EFFECT RATE SE SČÍTÁ DOHROMADY. Šance Konamyii při max lvlu skillu je 64%. Odteď už víme, že recovery se počítají ze základu (tedy né např. +10% +10% +10%) ale u harmful effectu ano.