Sice nejsem totální přeborník v tomto tématu, ale napíšu aspoň tu část, kterou vím, protože se mě na to hodně lidí ptá. Jak funguje accuracy a jestli je vůbec duležitá. A co potom resistance?
Spoustu monster má na skillu nějaký nepříznivý efekt pro nepřítele (harmful effect). Může to být stun, freeze, snížení DEF, snížení ATK a podobně. U popisu skillu vždy píšou, kolika procentní šance tam je, že to monstrum na nepřítele nahodí, neboli jak říkám efekt ,,procne“ (pokud tam není tato informace, je tím pádem šance na ,,proc“ 100%). Tahle šance je FIXNÍ a zvýšíte jí pouze skill-upem, pokud je tam v nabídce (obvykle psáno ,,Harmful Effect Rate +10%“).
Takže: Pokud máte například Sigmaruse, který má na prvním skillu možnost stunu: ,,Attack the enemy with a mysterious energy and stuns them for 1 turn with an 18% chance.“ (max skilled přidá celkově harmful effect rate o 30%, takže ve výsledku 48% šance), znamená to, že má pouze 18% šanci, že ten stun vůbec chce dát – procnout. V prazi to znamená, že ze 100 útoků jen 18x nahodí na nepřítele i ten stun. Teprve POTOM se počítá jeho celková accuracy versus resist nepřítele. Poznáte to snadno. Buď Sigmarus zautočí a nic se nestane (jen damage), tudíž se mu stun nepovedl ani procnout, nebo se mu podaří procnout stun a enemy bude mít nad hlavou harmful efect stunu – a nebo se vám u enemy objeví magický slovíčko RESISTANCE. To znamená, že to Sigmarus procnul, ale jeho accuracy byla moc nízká v poměru s enemy resistencí. Resistance nikdy neklesne pod 15%.


Například: Tento Sigmarus bude mít velmi malou šanci procpat stun, protože základ je 18% na procpání (18 úspěchů ve 100 pokusech – mluvíme o tom v předešlém článku), a když už to procpe, enemy to pravděpodobně resistne, protože jeho accuracy je pouze 25%.

Pak je tedy otázka, jestli se vyplatí do slotu 6 dávat hlavní stat Accuracy nebo Resistance. Do PvP defu (arena, siege,…) by se mohlo zdát nějakou resistenci nacpat například Rině (water Epikion Priest), jednu dobu byla v defenzivních týmech oblíbená. Accuracy bych dávala na main stat v early game progressu, například pro monstra na TOA. Například Baretta, Spectra by mohli mít v 6-tém slotu Accuracy, ale pro mid-game a end-game progress bych osobně jela Accuracy jen v sub-statech, pokud to monstrum vyžaduje a snažila se dosáhnout Accu 55%+. Popřípadě nechala Accu v 6 na TOA monstra, ale jen v případě, že by Accu dosáhlo 100%, ale s ohledem na ostatní důležité atributy, aby byly nahnány ze sub-statů. Je to na každém, jak mu to bude vyhovovat a jaké máme možnosti v našich runách.